contrado 400

NÄR KOMMER DEKLARATIONSBLANKETTERNA?

Digital brevlåda   3-9 mars
I papperformat   i mitten av mars

Har du inte digital brevlåda, hinner du få din deklaration digitalt om du skaffar en senast
den 25/2 2021. 

Det är gratis och säkert till skillnad från 
vanlig e-post eftersom du loggar in med 
e-legitimation.

Du får då i fortsättningen även din post från myndigheter, kommuner och företag
till din digitala brevlåda.

Du registrerar dig enkelt på
Kivra
eller
Min myndighetspost



 

skatteverket logga

DEKLARATIONSOMBUD

För att vi ska kunna utföra ärenden eller använda Skatteverkets e-tjänster, ska din konsult vara anmäld till Skatteverket som ert deklarations-ombud.
Detta gör du enklast direkt på Skatteverket eller tillsammans med oss på Contrado.

Du som är registrerad hos Bolagsverket som vd eller ensam firmatecknare, har automatiskt behörighet att använda många av Skatteverkets e-tjänster för ditt företags räkning.

.

  Pilar

FÖR DIG SOM FORTFARANDE DEKLARERAR PÅ PAPPER
ÄR DET VIKTIGT ATT DEKLARATIONEN LÄMNAS
TILL OSS PÅ CONTRADO SENAST DEN 31/3

Annars måste den lämnas in elektroniskt

Deklarationstjänst Inkomstdeklaration 1 eller 2

Vi deklarera helst digitalt. Ni slipper då skicka papper för underskrift vilket underlättar för alla.


Så här funkar det:

1) Du får deklarationen via din e-brevlåda. Skicka den vidare till din konsult


2) Contrado skickar in hela deklarationen, det vill säga själva inkomstdeklarationen inklusive bilagor och övriga upplysningar, digitalt till Skatteverket.

3) När vi skickat in deklarationen loggar du in på Mina sidor med hjälp av ditt BankID. Kontrollera att alla uppgifter stämmer. Om något inte stämmer, kontakta oss så att vi kan ändra och skicka in en ny deklaration.

4) Skriv under deklarationen med hjälp av ditt BankID. Observera att det bara är via Mina sidor du kan signera deklarationen som har skickats in. Om vi redan är deklarationsombud för dig, kan vi godkänna deklarationen på Mina sidor och du kan hoppa över att läsa steg 5 och 6 i checklistan nedan.

5) Direkt efter att du har signerat deklarationen får du en kvittens på att deklarationen är inlämnad

6) Meddela oss att du har signerat deklarationen. Det gör du enklast genom att dela kvittensen när du är inloggad på Mina sidor.

Med företagsdeklarationen, Inkomstdeklaration 2, fungerar signeringen på precis samma sätt. Den som är registrerad VD hos Bolagsverket kan signera deklarationen utan att vara registrerad firmatecknare eller deklarationsombud.

papper randigt

Här finner du en checklista som du kan följa när du ska samla ihop ditt material

Du vet väl att...

Deklarationsbaksida

 

 

Kontakta oss

Sundsvall 060-17 11 75
Sollefteå 0620-566 30
Östersund 063-10 98 00
Örnsköldsvik 0660-856 25

Hudiksvall 0650-996 30
Kalmar 0480-622 40
Bergsjö 0652-56 51 00
Mariefred 0159-35 05 60